Generelle vilkår og betingelser

Her finder du de generelle vilkår, som du kan bruge til din webshop. Bemærk: Ingen rettigheder kan udledes af disse generelle vilkår. Kontakt en jurist, hvis du er usikker på indholdet.

Artikel 1 – Definitioner
I disse vilkår menes med:

  • Fortrydelsesret: Den periode, hvor forbrugeren kan udnytte sin fortrydelsesret;
  • Forbruger: En fysisk person, der ikke handler i udøvelsen af et erhverv eller virksomhed og indgår en fjernsalgsaftale med erhvervsdrivende;
  • Dag: Kalenderdag;
  • Tidsbegrænset transaktion: En fjernsalgsaftale vedrørende en række produkter og/eller tjenester, hvor leverings- og/eller købsforpligtelser spredes over tid;
  • Varigt medium: Enhver metode, der gør det muligt for forbrugeren eller erhvervsdrivende at lagre information, der er personligt rettet til ham eller hende, på en måde, der muliggør fremtidig konsultation og uændret gengivelse af lagret information;
  • Fortrydelsesret: Muligheden for forbrugeren til at frastå fjernsalgsaftalen inden for fortrydelsesfristen;
  • Erhvervsdrivende: Den fysiske eller juridiske person, der tilbyder produkter og/eller tjenester til forbrugere på afstand;
  • Fjernsalgsaftale: En aftale, hvor der inden for rammerne af et af erhvervsdrivende organiseret system for salg af produkter og/eller tjenester på afstand, kun anvendes én eller flere teknologier til fjernkommunikation indtil aftalens indgåelse;
  • Teknologi til fjernkommunikation: Metoder, der kan bruges til at indgå en aftale uden, at forbrugeren og erhvervsdrivende samtidig befinder sig i samme rum;
  • Generelle Vilkår: Disse Generelle Vilkår fra erhvervsdrivende.

Artikel 2 – Identitet af erhvervsdrivende

Returinfo:

  • Adresse: Andet sal i Caodaoxin Grøntmarked, Bygning 77, Choushan District 1, Beiyuan Street
  • By: Yiwu City
  • Postnummer: 322001
  • Provins: Zhejiang Provinsen
  • Land: Kina
  • Telefonnummer: 17757923996
  • Navn: Iris

Artikel 3 – Anvendelighed

Disse generelle vilkår gælder for hvert tilbud fra erhvervsdrivende og for hver fjernsalgsaftale og ordre, der indgås mellem erhvervsdrivende og forbruger. Før fjernsalgsaftalen indgås, vil teksten til disse generelle vilkår blive gjort tilgængelig for forbrugeren. Hvis dette ikke rimeligt er muligt, vil det blive angivet, før fjernsalgsaftalen indgås, at de generelle vilkår kan gennemgås hos erhvervsdrivende og, efter forbrugerens anmodning, vil de blive sendt gratis så hurtigt som muligt. Hvis fjernsalgsaftalen indgås elektronisk, kan teksten til disse generelle vilkår, i modsætning til det foregående punkt, gøres tilgængelig for forbrugeren elektronisk, før aftalen indgås, så den let kan lagres på et varigt medium. Hvis dette ikke rimeligt er muligt, vil det blive angivet, før fjernsalgsaftalen indgås, hvor de generelle vilkår kan gennemgås elektronisk, og at de, efter forbrugerens anmodning, vil blive sendt gratis elektronisk eller på anden måde.

Hvis særlige produkt- eller tjenestevilkår udover disse generelle vilkår også gælder, gælder det andet og tredje afsnit på tilsvarende måde, og ved modstridende vilkår kan forbrugeren altid påberåbe den anvendelige bestemmelse, der er mest fordelagtig for ham. Hvis en eller flere bestemmelser i disse generelle vilkår på et hvilket som helst tidspunkt er helt eller delvist ugyldige eller ophæves, forbliver aftalen og disse vilkår ellers i kraft, og den berørte bestemmelse erstattes straks gennem gensidig konsultation med en bestemmelse, der så tæt som muligt afspejler den oprindelige hensigt.

Situationer, der ikke er reguleret i disse generelle vilkår, bør vurderes i overensstemmelse med "ånd og mening" i disse generelle vilkår. Uklarheder om fortolkningen eller indholdet af en eller flere af vores vilkårs bestemmelser bør forklares i overensstemmelse med "ånd og mening" i disse generelle vilkår.

Artikel 4 – Tilbuddet

Hvis et tilbud har en begrænset gyldighedsperiode eller er forbundet med betingelser, vil dette fremgå eksplicit af tilbuddet.

Tilbuddet er uden forpligtelser. Erhvervsdrivende har ret til at ændre og tilpasse tilbuddet.

Tilbuddet indeholder en fuldstændig og korrekt beskrivelse af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Beskrivelsen er tilstrækkeligt detaljeret til, at forbrugeren kan foretage en god vurdering af tilbuddet. Hvis erhvervsdrivende bruger billeder, er disse en sand repræsentation af de produkter og/eller tjenester, der tilbydes. Åbenlyse fejl eller unøjagtigheder i tilbuddet binder ikke erhvervsdrivende.

Alle billeder og specifikationer i tilbuddet er vejledende og kan ikke give anledning til erstatning eller opsigelse af aftalen.

Billeder af produkter er en sand repræsentation af de produkter, der tilbydes. Erhvervsdrivende kan ikke garantere, at de viste farver præcist svarer til produkternes reelle farver.

Hvert tilbud indeholder sådanne oplysninger, at det er klart for forbrugeren, hvilke rettigheder og forpligtelser der er forbundet med at acceptere tilbuddet. Dette gælder især:

  • Prisen, eksklusive toldomkostninger og importmoms. Disse ekstra omkostninger bæres og påtager kunden sig risikoen for. Post- og/eller budtjeneste vil anvende særlige ordninger for post- og budtjenester vedrørende import. Denne ordning gælder, hvis varerne importeres til EU's bestemmelsesland, hvilket også er tilfældet her. Post- og/eller budtjenesten opkræver moms (uanset om det er sammen med de opkrævede toldomkostninger) fra modtageren af varerne;
  • Eventuelle fragtomkostninger;
  • Den måde, hvorpå aftalen indgås, og hvilke foranstaltninger der kræves for dette;
  • Om fortrydelsesretten gælder eller ej;
  • Betalingsmetoder, levering og gennemførelse af aftalen;
  • Perioden for godkendelse af tilbuddet eller den periode, hvor erhvervsdrivende garanterer prisen;
  • Taksens beløb for fjernkommunikation, hvis omkostningerne ved at bruge teknologien til fjernkommunikation beregnes på et andet grundlag end den ordinære grundtaxa for det anvendte kommunikationsmiddel;
  • Om aftalen arkiveres efter indgåelsen, og i så fald hvordan den kan konsulteres af forbrugeren;
  • Den måde, hvorpå forbrugeren, før aftalen indgås, kan kontrollere de oplysninger, han har afgivet inden for rammerne af aftalen, og om ønsket, gendanne dem;
  • Alle andre sprog, som aftalen kan indgås på, ud over svensk;
  • De adfærdskoder, som erhvervsdrivende har underkastet sig, og den måde, hvorpå forbrugeren kan læse disse adfærdskoder elektronisk, samt minimumslængden på fjernsalgsaftalen ved en langsigtet transaktion;
  • Valgfrit: tilgængelige størrelser, farver, type af materiale.

Artikel 5 – Aftalen

Aftalen indgås, under forbehold af bestemmelserne i punkt 4, i det øjeblik, forbrugeren accepterer tilbuddet og i overensstemmelse med de opstillede vilkår.

Hvis forbrugeren har accepteret tilbuddet elektronisk, bekræfter erhvervsdrivende straks modtagelsen af accepten af tilbuddet elektronisk. Så længe modtagelsen af denne accept ikke er bekræftet af erhvervsdrivende, kan forbrugeren opsige aftalen.

Hvis aftalen indgås elektronisk, vil erhvervsdrivende tage passende tekniske og organisatoriske foranstaltninger for at sikre elektronisk overførsel af data og sikre et sikkert webmiljø. Hvis forbrugeren kan betale elektronisk, vil erhvervsdrivende tage passende sikkerhedsforanstaltninger.

Erhvervsdrivende kan – inden for juridiske rammer – informere sig om, hvorvidt forbrugeren kan opfylde sine betalingsforpligtelser, samt alle de fakta og faktorer, der er vigtige for en ansvarlig indgåelse af fjernsalgsaftalen. Hvis erhvervsdrivende på baggrund af denne undersøgelse har god grund til ikke at indgå aftalen, har han ret til at afvise en ordre eller anmodning med begrundelse eller at foreningen særlige betingelser for udførelsen.

Erhvervsdrivende vil sende følgende oplysninger til forbrugeren med produktet eller tjenesten, skriftligt eller på en måde, så det kan lagres af forbrugeren på en tilgængelig måde på et varigt datamedie:

  1. Besøgsadressen til erhvervsdrivendes filial, hvor forbrugeren kan henvende sig med klager;
  2. De betingelser, under hvilke og den måde, hvorpå forbrugeren kan udøve fortrydelsesretten, eller en klar erklæring om udelukkelse af fortrydelsesretten;
  3. Oplysninger om garantier og eksisterende service efter salg;
  4. De oplysninger, der er inkluderet i artikel 4.3 i disse vilkår, medmindre erhvervsdrivende allerede har givet disse oplysninger til forbrugeren, før aftalen indgås;
  5. Kravene for at opsige aftalen, hvis aftalen har en løbetid på mere end et år eller er på ubestemt tid.

Ved varighedsaftaler gælder bestemmelsen i det foregående afsnit kun for den første levering.

Hver aftale indgås under suspensive betingelser om tilstrækkelig tilgængelighed af de pågældende produkter.

Artikel 6 – Fortrydelsesret

Ved køb af produkter har forbrugeren mulighed for at hæve aftalen inden for 14 dage uden at angive årsag. Fortrydelsesfristen begynder dagen efter, at forbrugeren eller en repræsentant, der tidligere er udpeget af forbrugeren og anmeldt til erhvervsdrivende, har modtaget produktet.

Under fortrydelsesfristen skal forbrugeren håndtere produktet og emballagen med omhu. Han må kun pakke produktet ud eller bruge det i det omfang, det er nødvendigt for at kunne vurdere, om han ønsker at beholde produktet.

Hvis forbrugeren ønsker at udnytte sin fortrydelsesret, er han forpligtet til at meddele erhvervsdrivende inden for 14 dage efter modtagelsen af produktet. Forbrugeren skal gøre dette ved at sende en skriftlig meddelelse eller en e-mail. Efter at forbrugeren har meddelt sin hensigt om at udnytte fortrydelsesretten, skal kunden returnere produktet inden for 14 dage. Forbrugeren skal bevise, at de leverede varer er returneret rettidigt, for eksempel gennem et forsendelsesbevis.

Hvis kunden efter udløbet af tidsfristerne i punkterne 2 og 3 ikke har meddelt sin hensigt om at udnytte fortrydelsesretten eller ikke har returneret produktet til erhvervsdrivende, er købet en kendsgerning.

Artikel 7 – Omkostninger ved fortrydelsesret

Hvis forbrugeren udnytter sin fortrydelsesret, står forbrugeren for omkostningerne ved at returnere produkterne.

Hvis forbrugeren har betalt et beløb, vil erhvervsdrivende tilbagebetale dette beløb så hurtigt som muligt, dog senest inden for 14 dage efter fortrydelsesretten. Dette forudsætter dog, at produktet allerede er modtaget af webshoppen, eller at afgørende bevis for fuldstændig retur kan fremlægges.

Artikel 8 – Udelukkelse af fortrydelsesret

Erhvervsdrivende kan udelukke forbrugerens fortrydelsesret for produkter i henhold til beskrivelsen i punkterne 2 og 3. Udelukkelsen af fortrydelsesretten gælder kun, hvis erhvervsdrivende tydeligt har angivet dette i tilbuddet, mindst i god tid før aftalen indgås.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for produkter:

  1. Som er fremstillet af erhvervsdrivende i overensstemmelse med forbrugerens specifikationer;
  2. Som er tydeligt personlige af natur;
  3. Som ikke kan returneres på grund af deres natur;
  4. Som kan forringes eller ældes hurtigt;
  5. Hvis prisen er genstand for udsving på finansmarkedet, som erhvervsdrivende ikke har indflydelse på;
  6. For løse aviser og tidsskrifter;
  7. For lyd- og videoptagelser samt computerprogrammer, som forbrugeren har brudt forseglingen på;
  8. For hygiejneprodukter, som forbrugeren har brudt forseglingen på.

Udelukkelse af fortrydelsesretten er kun mulig for tjenester:

  1. Som vedrører indkvartering, transport, restaurantvirksomhed eller fritidsaktiviteter, der skal leveres på en bestemt dato eller i en bestemt periode;
  2. Hvis leveringen er påbegyndt med forbrugerens udtrykkelige samtykke, før fortrydelsesfristen er udløbet;
  3. Vedrørende væddemål og lotterier.

Artikel 9 – Prisen

I den gyldighedsperiode, der er angivet i tilbuddet, vil priserne på de produkter og/eller tjenester, der tilbydes, ikke blive hævet, undtagen prisændringer som følge af ændringer i momssatser.

Uden hindring af det foregående afsnit kan erhvervsdrivende tilbyde produkter eller tjenester med variable priser, hvis priser er genstand for udsving på finansmarkedet, og som erhvervsdrivende ikke har indflydelse på. Dette ansvar for udsving og at eventuelle angivne priser er vejledende priser, fremgår af tilbuddet.

Prisforhøjelser inden for 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis de er en følge af lovbestemmelser eller regulativer.

Prisforhøjelser fra 3 måneder efter aftalens indgåelse er kun tilladt, hvis erhvervsdrivende har foreskrevet dette, og:

  1. Disse er en følge af lovmæssige bestemmelser eller regulativer; eller
  2. Forbrugeren har beføjelse til at opsige aftalen med virkning fra den dag, hvor prisforhøjelsen træder i kraft.

Alle priser er underlagt forbehold for tryk- og trykfejl. Intet ansvar accepteres for konsekvenserne af tryk- og trykfejl. Ved tryk- og trykfejl er erhvervsdrivende ikke forpligtet til at levere varen til den fejlagtige pris.

Artikel 10 – Overensstemmelse og garanti

Erhvervsdrivende garanterer, at produkterne og/eller tjenesterne overholder aftalen, de specifikationer, der er angivet i tilbuddet, rimelige krav til pålidelighed og/eller anvendelighed samt de lovbestemmelser, der gælder på datoen for aftalens indgåelse og/eller statslige forskrifter. Hvis overenskomsten, garanterer erhvervsdrivende også, at produktet er egnet til andet end normalt brug.

En garanti, der leveres af erhvervsdrivende, producenten eller importøren, påvirker ikke de lovlige rettigheder og krav, som forbrugeren kan gøre gældende mod erhvervsdrivende i henhold til aftalen.

Eventuelle mangler eller fejlleverede produkter skal anmeldes skriftligt til erhvervsdrivende inden for 14 dage efter levering. Produkterne skal returneres i original emballage og i ny stand.

Erhvervsdrivendes garantiperiode svarer til producentens garantiperiode. Erhvervsdrivende er dog aldrig ansvarlig for produkternes endelige egnethed til hver enkelt anvendelse af forbrugeren og heller ikke for eventuelle råd vedrørende brug eller anvendelse af produkterne.

Garantien gælder ikke, hvis:

  • Forbrugeren selv har repareret og/eller redigeret de leverede produkter eller har fået dem repareret og/eller redigeret af en tredjepart;
  • De leverede produkter har været udsat for unormale forhold eller på anden måde behandlet uforsigtigt eller er i strid med erhvervsdrivendes instruktioner og/eller på emballagen;
  • Fejlen er helt eller delvist en følge af forskrifter, som regeringen har fastsat eller vil fastsætte med hensyn til arten eller kvaliteten af de materialer, der anvendes.

Artikel 11 – Levering og udførelse

Erhvervsdrivende vil udvise den yderste forsigtighed ved modtagelse og udførelse af ordrer på produkter.

I henhold til, hvad der er angivet i artikel 4 i disse generelle vilkår, vil virksomheden udføre accepterede ordrer hurtigst muligt, dog senest inden for 14 dage, medmindre forbrugeren har samtykket til en længere leveringstid. Hvis leveringen forsinkes, eller hvis en ordre ikke kan opfyldes eller kun delvist kan opfyldes, vil forbrugeren blive informeret senest 14 dage efter, at han har afgivet ordren. I så fald har forbrugeren ret til at opsige aftalen uden omkostninger og har ret til eventuel erstatning.

Ved opsigelse i henhold til foregående afsnit vil erhvervsdrivende tilbagebetale det beløb, som forbrugeren har betalt, så hurtigt som muligt, dog senest inden for 14 dage efter opsigelsen.

Hvis levering af et bestilt produkt viser sig at være umuligt, vil erhvervsdrivende gøre alt for at gøre et erstatningsprodukt tilgængeligt. Senest ved levering vil det klart og forståeligt blive angivet, at et erstatningsprodukt vil blive leveret. For erstatningsartikler kan fortrydelsesretten ikke udelukkes. Omkostningerne ved eventuel returfragt dækkes af erhvervsdrivende.

Risikoen for skade og/eller tab af produkter ligger hos erhvervsdrivende indtil leveringsøjeblikket til forbrugeren eller en på forhånd udpeget repræsentant og bekendtgjort for erhvervsdrivende, medmindre andet udtrykkeligt er aftalt.

Artikel 12 – Varighedstransaktioner: varighed, opsigelse og forlængelse

Opsigelse

Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået på ubestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester når som helst, med hensyntagen til aftalte afbestillingsregler og en opsigelsesperiode på højst en måned.

Forbrugeren kan opsige en aftale, der er indgået for en bestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester når som helst ved slutningen af den bestemte varighed, under hensyntagen til aftalte afbestillingsregler og en opsigelsesperiode på mindst op til en måned.

Forbrugeren kan opsige de aftaler, der er omhandlet i foregående afsnit:

  • Når som helst og ikke begrænset til opsigelse på et bestemt tidspunkt eller i en bestemt periode;
  • Mindst opsige på samme måde, som de er indgået af ham;
  • Altid opsige med samme opsigelsesperiode, som erhvervsdrivende har aftalt for sig selv.

Forlængelse

En aftale, der er indgået for en vis periode og som omfatter regelmæssig levering af produkter (inklusive elektricitet) eller tjenester, må ikke stiltiende forlænges eller fornyes for en bestemt periode.

Uden hindring af foregående afsnit kan en aftale, der er indgået for en bestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af dagsnyheder og ugentlige aviser og tidsskrifter, stiltiende forlænges med en bestemt tid på op til tre måneder. Hvis forbrugeren nægter at acceptere denne forlængede aftale, kan han opsige forlængelsen med en opsigelsesperiode på højst en måned.

En aftale, der er indgået for en bestemt tid og som omfatter regelmæssig levering af produkter eller tjenester, må kun stiltiende forlænges på ubestemt tid, hvis forbrugeren når som helst kan opsige den med en opsigelsesperiode på højst en måned og en opsigelsesperiode på højst tre måneder, hvis aftalen omfatter ordinær, men mindre end en gang om måneden, levering af dag-, nyheds- og ugentlige aviser og tidsskrifter.

En tidsbegrænset aftale om regelmæssig levering af dagblade, nyheder og ugentlige aviser og tidsskrifter til introduktionsformål (prøve- eller introduktionsabonnement) forlænges ikke stiltiende og ophører automatisk efter prøve- eller introduktionsperioden.

Varighed

Hvis en aftale har en løbetid på mere end et år, kan forbrugeren opsige aftalen når som helst efter et år med en opsigelsesperiode på højst en måned, medmindre rimelighed og berettigelse forhindrer, at aftalen opsiges før udløbet af den aftalte løbetid.

Artikel 13 – Betaling

Medmindre andet er aftalt, skal de beløb, som forbrugeren er forpligtet til, betales inden for 7 arbejdsdage efter starten af den fortrydelsesfrist, der er omtalt i artikel 6, punkt 1. Ved aftale om levering af en tjeneste begynder denne periode, efter at forbrugeren har modtaget bekræftelse på aftalen.

Forbrugeren er forpligtet til straks at rapportere eventuelle unøjagtigheder i betalingsoplysninger, der leveres eller oplyses til erhvervsdrivende.

I tilfælde af manglende betaling fra forbrugerens side har erhvervsdrivende ret til, med forbehold for lovlige begrænsninger, at opkræve de rimelige omkostninger, som er meddelt forbrugeren på forhånd.

Artikel 14 – Klagemåde

Klage over gennemførelsen af aftalen skal indsendes fuldstændigt og tydeligt beskrevet til erhvervsdrivende inden for 7 dage efter, at forbrugeren har opdaget manglerne.

Klager, der indsendes til erhvervsdrivende, vil blive besvaret inden for en periode på 14 dage fra modtagelsesdagen. Hvis en klage kræver en forudsigeligt længere behandlingstid, vil erhvervsdrivende svare inden for 14 dage med en modtagelsesbekræftelse og en oplysning om, hvornår forbrugeren kan forvente et mere udførligt svar.

Hvis klagen ikke kan løses gennem gensidig aftale, opstår der en tvist, som er omfattet af tvistløsningsproceduren.

En klage ophæver ikke erhvervsdrivendes forpligtelser, medmindre erhvervsdrivende skriftligt angiver andet.

Hvis en klage vurderes at være berettiget af erhvervsdrivende, vil erhvervsdrivende efter eget valg udskifte eller reparere de leverede produkter uden omkostninger.

Artikel 15 – Tvister

Aftaler mellem erhvervsdrivende og forbruger, som disse generelle vilkår gælder for, reguleres udelukkende af hollandsk lov, selvom forbrugeren bor i udlandet.

Artikel 16 – CESOP

På grund af de tiltag, der vil blive indført og styrket fra 2024 i forbindelse med "loven om ændring af omsætningsskatteloven 1968 (loven om gennemførelse af betalingstjenestedirektivet)" og dermed implementeringen af det centrale elektroniske system for betalingsinformation (CESOP), kan betalingstjenesteudbydere registrere data i det europæiske CESOP-system.